Nürnberg och Salzburg

Sen i måndags är jag tillbaka i Graz. Känns lite märkligt med tanke på att jag nu kan räkna på fingrarna hur många dagar som är kvar här.

Jag valde denna gången att ta tåget hela vägen från Stockholm. Dock var jag inte jättetaggad på att sova på tåget så blev två stopp men lite sightseeing påvägen ner. Först ut var Nürnberg:

Det blev ett besök till stället där några av rättegångarna efter andra världskriget hölls. 
Innan de så gick jag på en guidad tur i den mysiga staden. 

Efter en dag i Nürnberg så åkte jag vidare till Salzburg:
Jag som har pratat om att jag gärna hade åkt till julmarknaderna i Salzburg hade tur, för trettondagen räknas fortfarande som jul så dom stod kvar. 

Hade tur med vädret så kunde gå runt i solglasögon och njuta. 

Efter väldigt många steg bärandes på en stor ryggsäck fick det räcka och jag åkte "hem" till Graz och tenta plugget. 

Kommentera här: